Praktik i Island

søndag, maj 21, 2006

Vel ankommet til Island

Togrejsen til KÖbenhavn gik rigtig fint, havde nu ikke forventet at der var saa mange med toget som der var, der var helt fyldt. I Kastrup fandt vi hurtigt chek-in til Iceland-Express som vi skulle flyve med. Ventetiden föltes ikke lang, der var nok at kigge paa. Ombord paa flyveren - en Boeing MD 90 - saa kom vi afsted. Vi var oppe i 35000 fod - ja, det mener jeg for jeg kunne ikke helt höre hvad kaptajnen sagde. Vi forlod Köbenhavn i regnvejr og kom til Island med klar himmel med faa skyer, en temperatur paa 5 grader og let blæsevejr.
Vi ankom til Keflavik Airport kl. 14.35 - islandsk tid - og tog lufthavnsbussen til Reykjavik. Det var en smuk tur - havet til venstre og til höjre fladt landskab med sten og i det fjerne bjerge med sne. En helt fantastisk tur, det var imponerende smukt. Det kræver nogle ture, blev vi enige om. Vi kunne se af brochurer i bussen, at der flittigt arrangeres ture saa vi regner med at skulle ud at se nogle af de forslag der var anfört.
Klokken fire var vi ved busterminalen i Reykjavik hvor Frida stod og tog imod os. Det var rart at möde hende jeg har mailet med om opholdet - hvor vi skulle bo. Vi lagde mærke til da vi körte til Reykjavik at der var rigtig mange der körte i store biler - 4hjulstrækkere - Frida körte os i hendes Jeep - först til Tinas nye familie, hvor vi startede med kaffe og kage....dejligt.
Jeg ankom först til min familie ved 20-tiden, efter at have være hjemme hos Frida. Her fik jeg lige et lille hvil, det var rart at kunne slappe helt af efter en lang tur.
Jeg har faaet et dejligt stort værelse hos Maria og er nu klar til at gaa i seng efter en lang dag. Mandag henter Frida mig saa jeg kan komme til plejecentret, imorgen eftermiddag skal jeg have fundet ud af, med Frida og Maria's hjælp, bussystemet. Da de aldrig selv körer med bus siger de, saa ved de ikke lige præcist hvordan busserne körer.....
Godnat til alle - og paa gensyn til nogle spændende uger her paa Island....

1 Comments:

  • Så har du været højere oppe end jeg nogensinde har været.
    God ophold.
    Mvh Ivan

    By Anonymous Anonym, at 9:00 PM  

Send en kommentar

<< Home